Tänkte att BH har så många medlemmar så någon kanske känner igen sig.
Jag äger flertal Fjällräven byxor varav 2 par är modellen Keb
Jag har upptäck att strechtyget i grenen är undermåligt.
Slitna Fjällräven-byxor med trasigt stretchtyg i grenen, som illustrerar dålig hållbarhet och föremål för garantikrav.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden visar utsidan.
Närbild av slitna Fjällräven byxor med trasigt stretchtyg i grenen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bilden visar insidan

Så till min fundering.
Fjällräven har 3 år garanti på sömmar. Dessa byxor fick detta tyget utbytt för ett halvår. Nu är de trasiga med samma fel. Vad kan man göra? Återförsäljaren vill inte åtgärda felet då de åberopar slitage. Men hallå, jag går till bilen, kliver ur bilen, går till jobbet, sitter på kontorsstol hela dagen och sen hem igen. Hoppar inte över grindar/staket. Glider inte på berghällar. Cyklar inte. Klarar inte ett par byxor för 2500 kr detta när Classes arbetsbyxor höll 3 år för 1/4 dels pris?

Nån som upplevt liknande?
 
Upplevt precis samma sak med mina. Helt hopplösa i grenen. Lundhags är tyvärr ändå värre.

Det bör nämnas att jag arbetar utomhus och använder byxorna 40-50h i veckan i terräng. Så högre slitage är att vänta.

Å andra sidan anser jag att det är vad dessa byxor är framtagna för. Det finns så vitt jag vet inga andra slittåliga märken som tillverkar byxor som håller i längden. I min sits hade jag glatt betalat dubbla vad jag gör idag om jag slapp köpa nya byxor varje år.

Det är synd att fokus läggs på att ta fram billigare produkter istället för att ta fram produkter som tål att användas över åren.
/W
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.