Hej!

Jag håller på och bygga om ett kök. Under de gamla köksskåpen fanns en betonggrej som är 10-11cm hög.
Min plan var att ha underskåpen lite högre upp och låta den ligga under skåpen.
Dvs framfötterna 10 cm, bakfötterna 0cm/vilandes på den.

Men inser nu när jag tittar på diskmaskinsritningen (Ikea Finputsad) att den verkar sticka ned och uttnyttja rummet även under skåpskanten. Om man skruvar upp benen max, får man då 8cm full frihöjd?
Det innebär iaf att min plan inte håller helt.

Våningen under är källarförråd. Har inte access till det som ligger rakt under men utifrån kan jag inte se vad det skulle vara. Det går ju diverse rör i källaren men kan inte se något som går in där min lägenhet ligger.

Det är i stockholm, byggt 63 om det kan hjälpa.
 
  • Renoveringsarbete i ett kök med synlig betongstruktur där köksskåp tagits bort och exponerat rörledningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av en diskmaskin med måttangivelser för höjd, bredd och djup samt benjustering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning av kökslayout markerande placeringen av betonggrejen under köksskåpen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Innan du ger dig på att knacka bort någon betonggrej ska du nog få ett skriftligt godkännande av styrelsen eftersom det kan vara utanför det som du får röra som bostadsrättsinnehavare enligt stadgarna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.