Hej,
hur mycket kostar det att bygga en friggebod. 5x3m, med isolering, el. Två små fönster och en dörr.

Jag har fått ett bud på 35k inkl moms, men är det ett ok pris? De säger en vecka för två snickare.
 
Totte_S
Om det avser 80 arbetstimmar så kan det knappast anses vara dyrt. Innebär ca månadslön 35000kr för snickarna. ( väldigt grovt räknat)
 
Byggde en i lösvirke för 2 år sen, när priserna var galna. med 45/95 i vägg och 45/195 i golv. 45/170 i tak. Gick då på ca 100k i material kostnad.
 
Jag tror att tiden är mindre viktig här och bara priset. Är priset ok?

@Aeroabuser offret är bara arbete. material tillkommer.
 
Om vi antar att det även inkluderar att göra grunden (plintar?), så är det nog tom billigt.

Detta att det skall dras el är ju lite skumt. En snickare får inte dra el, och en seriös snickare gör det inte.
 
H hempularen skrev:
Om vi antar att det även inkluderar att göra grunden (plintar?), så är det nog tom billigt.

Detta att det skall dras el är ju lite skumt. En snickare får inte dra el, och en seriös snickare gör det inte.
El kommer att utföras av en certifierad EL, kontrakterad av företaget som bygger.

men sammantaget läser jag att material kan komma till runt 8-9 tusen per m2. så ett litet 15m2 hus kommer att kosta runt 100 tusen kronor.
 
Ett enkelt sätt att få en idé är att kolla med något byggvaruhus som har byggsatser och någon typ av erbjudande om att även montera dessa. Det blir kanske inte exakt baserat på vad som ingår/materialval men du ser vad det kan kosta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.