Vi planerar att bygga en friggebod, 15 m2, avlång och med två rum. Tycker att det är svårt att hitta någon som vi gillar utseendemässigt. Tillslut hittade vi http://www.trastugor.com/products/oskar15.asp. Frid och fröjd till dess att jag fick se priset ... 42 000:-!!! Visseligen är det rabatt just nu så den landar på 30 000:- men det är oerhört mkt pengar för ett förråd! Men finns det några allternativ om man inte är jättehändig samt inte har så mkt tid? Bygga i lösvirke landar väl också på en hel del pengar? Har ni sett några liknande stugor till lägre pris? Andra tips eller råd?

mvh
 
Om ni inte har något krav på att den måste vara klar imorgon så kan man kanske vända sig till närmaste gymnasieskola.
När jag gick gymnasiet hade jag som tillval sista året rita/bygga/sälja en friggebod.
Han som beställde den köpte in allt material och körde till, sen byggde vi den där, transporterade den i moduler hem till honom och monterade.

Kanske är ett alternativ, då kan ni ju dessutom bestämma själva hur den ska se ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.