Det är ju aldrig ens fel att två träter heter det. Dom som säger att ett visst företag är klantskallar kan ju vara besvärliga kunder med orimliga krav?.....det finns ju också vissa människor som tycker att bagateller är hypermegastora jättefel.....

Att alla kan göra fel tror jag vi är medvetna om allihopa, även det bästa byggföretag kan göra fel, det är hur dom sedan hanterar den uppkomnna situationen som avgör om dom får något förtroende eller inte.

Sedan så bör man ju få förstahandsuppgifter i ärendet för att själv kunna bilda sig en någorlunda objektiv uppfattning.

Själv skulle jag inte avskräckas av ETT fall som skötts dåligt, skulle det däremot vara upprepade grova saker skulle jag nog fundera på ett annat byggföretag.
:)
 
Jesca_j skrev:
Att alla kan göra fel tror jag vi är medvetna om allihopa, även det bästa byggföretag kan göra fel, det är hur dom sedan hanterar den uppkomnna situationen som avgör om dom får något förtroende eller inte.

:)
Jag håller absolut med Dig! Vitsen med att vi delar med oss av erfarenheterna här på Forumet är ju inte att "sänka" företagen som gör fel, snarare tvärtom!

Om de ser att vi blir kunniga och medvetna kunder, så måste de börja förbättra sin information och service och lära sig att hantera uppkomna fel på ett bättre sätt!

Eftersom en enstaka kund märks mycket mer nu pga media och Internet etc., så har vi på många sätt blivit starkare och kan ställa rättmätiga krav på våra hussäljare/-tillverkare. Vi har ju också lärt oss mer av all information här för att se upp för alla "fallgropar" mm som möter i byggprocessen!

Jag tror därför att ju mer medvetna och starka vi blir, desta mer självsanderande blir även byggbranschen med tiden :D

Helena med
Nationalschabraket
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.