Har blivit kortslutning i reläet (se bild), antar jag.
När elektriker var förbi (akut) så plockades reläet bort.
Funktionsmässigt märker jag ingen skillnad på hur vattenpumparna och radonavskiljningssystemet beter sig.
Undrar därför om systemet kommer att ta stor "skada" av att köras utan reläet ?
Se även elschema.
 
  • Elritning, komponenter, handskrivna noteringar, maskin-, pumpkontroll, teknisk dokumentation, slitet papper, nedsölat, genomblött.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gul tidrelä med inställningar, anslutningsschema, tekniska specifikationer. Märkt "Made in Sweden by PulsTeknik AB".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tidrelät ställer in hur länge vattnet cirkulerar i tanken för att lufta bort radon. Tar du bort tidrelät så minskar du filtret funktion avsevärt, vet inte hur mycket radon du har i vattnet men troligen inget problem att köra så en kortare tid.
Hur är den svarta ratten inställd?

Vet du varför relät är trasigt och hur är skicket på resten av anläggningen? Om du köper ett nytt relä se till att ställa relät på samma tid som det gamla och göra ett vattenprov (radon) efteråt.

Jag köpte reservdelar till ett liknande filter från Libradon Produkter tidigare i år, beställde genom att ringa numret på deras hemsida. Snabb leverans och betalning mot faktura.
 
  • Gilla
tompatempo
  • Laddar…
Inställt på 0,5. Problemet uppstod i samband med åskoväder i fredags.
Anläggningen är dimensionerad för två skolbyggnader och har snurrat på utan problem sedan vi tog över byggnaderna 2005.
Jag kontaktar libradon och hör efter vad de säger.
Tack för info. !
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.