3 190 läst · 6 svar
3k läst
6 svar
Frånslagsfördröjt tidrelä med "reset"
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Jag letar efter ett 230V tidrelä som ska styra en fläkt. Genom ett tryck på den återfjädrande tryckknappen ska utgången gå hög under ett par minuter, vilket alla reläer klarar.
Dock vilja ha möjlighet att stänga av fläkten manuellt under tiden den är på genom ytterligare ett tryck på manöverknappen - finns det reläer som fixar detta? Alla tidreläer jag tittat på startar en ny period då man trycker på manövern under pågående period.
Givetvis är priset inte helt oviktigt...
Dock vilja ha möjlighet att stänga av fläkten manuellt under tiden den är på genom ytterligare ett tryck på manöverknappen - finns det reläer som fixar detta? Alla tidreläer jag tittat på startar en ny period då man trycker på manövern under pågående period.
Givetvis är priset inte helt oviktigt...
Kan du inte ha 2 knappar? Kolla på elfa's hemsida. Dom borde ha det du söker
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Jag vill helst manövrera fläkten via en vanlig enkel strömbrytare, därav frågan.
Jag har plöjt en hel del datablad på ELFA utan framgång.
Jag har plöjt en hel del datablad på ELFA utan framgång.
Kan ingången vara hög under hela timertiden funkar en vanlig kaffetimer.. från exempelvis Schneider. Dessa kan ställas i tidsintervall 10, 15, 30, 60, 120 osv startar på första trycket och stänger på andra eller när tid tar slut.
Kan kanske inte klassas som billigaste alternativet men snyggt och funktionellt.
Kan kanske inte klassas som billigaste alternativet men snyggt och funktionellt.
Medlem
· Stockholm
· 376 inlägg
Nja, jag kollade snabbt ett par trappautomater och det står "Trappautomaten startar på nytt vid ny impuls".
Jag ska kolla Eldon-reläet när jag hittar en bruksanvisning på nätet!
Jag ska kolla Eldon-reläet när jag hittar en bruksanvisning på nätet!