D
Har frånluftsdon som ser ut att vara Fresh, suttit många år nu så skumgummipackningen är smutsig och hopklämd, bestämde mig för att byta dessa. Problemet är att den nya är fluffig och gör att jag inte får in donet mot taket, blir en ful glipa. Finns det några trick hur dessa ska monteras för att undvika detta, ska ringen sättas på något speciellt sätt?
 
D djac skrev:
Har frånluftsdon som ser ut att vara Fresh, suttit många år nu så skumgummipackningen är smutsig och hopklämd, bestämde mig för att byta dessa. Problemet är att den nya är fluffig och gör att jag inte får in donet mot taket, blir en ful glipa. Finns det några trick hur dessa ska monteras för att undvika detta, ska ringen sättas på något speciellt sätt?
Vad har du för konstigt filter? Köp original som passar så ska det inte vara problem.
 
D
Detta är det filter jag köpt?
Förpackning med ventilationsprodukter, Fresh varumärke, flerspråkig text, 3 vita enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D djac skrev:
Detta är det filter jag köpt?
[bild]
Detta lär väl inget filter. Frånlufrtsdon har ej filter. Detta är en tätningsring som hindrar att det tjuter om det lääcker in luft vid skarven. Denna ring träs på ich sedan snäppas det fast med fjäderlåsning. Dom visar i den ventilationsfirma hur du ska göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.