Hej!

Tänkte sätta ett frånluftsdon (ev. en frånluftsfläkt Pax-variant) i murstocken som finns i anknytning till tvättstugan. Berättade för sotaren att jag tänkte trycka ned spirorör, han "idiotförklarade" dock mig och berättade att det fanns slang speciellt anpassad för detta. Han berättade dock inte vad det var för slang och vart jag hittar den. Någon vänlig själ som kan berätta för / visa mig?

MVH / Jonas
 
Känn dig inte idiotförklarad! Det är sotarens sak att informera den allmänhet han är satt att tjäna. Ring upp och be om de uppgifter han glömde lämna.
 
Det kan ju vara en sån här: http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ventilationsslang/Ventilationsslang/ som sotaren menar också. Fast jag har provat att ha en sån i en murstock, dock för värmeförflyttning till ovanvåningen och det blev ett ordentligt oväsen:S Iofs kan man väl få bort det genom att fylla tomrummet runt slangen med t ex lecakulor kanske, men lättast är nog att använda ett spirorör:)
 
Om du ska köra lite frånluft från tvättstugan med en Pax så hade jag satt den direkt i murstocken utan rör eller slang.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.