Hej! Monterade dit nya spiskåpor Franke Villa och dom har samma fel. Dom fungerar bara när man kör på hastighet 3. På hastighet 1 och två har man ingen ström till fläkten på taket. . Huset har två lgh med varsin fläkt på taket. Vore tacksam om någon har en bra ide vad det kan vara.
 
Det är väl osannolikt att det är fel på 2 st. Däremot kanske de inte är kompatibla med takfläkt?
 
Hej! Jag tror det är rätt men har tänkt detsamma om det ska vara en spiskåpa lgh men dom har ju gemensam fläkt på taket. Något konstigt är det.
 
Ska inte en spiskåpa för centralventilation bara ha funktion för att öppna och stänga spjället? Att ha tre hastigheter tycker jag låter som en spiskåpa med motor men jag kanske har fel.

Jag har en Franke-kåpa för centralventilation och på den kan jag bara öppna eller stänga luftutsuget som i sin tur sköts av fastighetens ventilationssystem.
 
Hej! Det är en trestegs tranformator som styr den. Tack ändå
 
  • Gilla
Siggelito3000
  • Laddar…
Vad är det för fläkt som sitter på taket? Är det en EC fläkt?
Franke, vilken modell är det?
 
Hej! Det är en AC fläkt. Kan tyvärr inte säga vilken modell.
 
Funderar på om det är felkopplat. Är det någon som har en bild på hur det ska se ut när det är rätt kopplat? Har ju haft en elektriker här men alla kan göra fel.
 
Hej! Ville bara berätta att det var en lös kabel till transformatorn. Båda hade samma fel. Vad är oddsen på det .Kan kanske hjälpa någon ifall ni råkar ut för samma problem. God Jul på er
 
  • Gilla
granis70
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.