Behöver hjälp och råd från alla kunniga här.
Har idag ett trädäck (4x6 m) som ligger direkt på befintliga stenplattor. Däcket lutar ca 10 cm från huset. Marken under är en sandås.

Jag vill nu göra en inglasad altan. Har rätt så lågt från mark (stenplattor) till altandörrsnivå (ca 20 cm)

Vad är bäst att göra?
1. Räta upp befintligt däck och gjuta plint i främre bärlinan?
2. Räta upp befintligt däck. Ta bort lite trall längst fram och gjuta plint för de tre främre stolparna i uterummet (där all vikt kommer fördelas)
3. Ta bort hela det gamla trädäcket och stenplattorna och börja om från början med att gjuta plint?
I så fall hur gör jag det bäst utan att ha utrymme för både bärlina och reglar som ligger ovanpå dem?
 
Jag skulle göra enligt punkt 3 eftersom det alltid finns risk att det sjunker igen annars.

Förstår inte riktigt frågan om utrymme för bärlina och reglar...
 
Antar att du menar att plintarna måste sticka upp ur sanden (vilket de inte måste), att det ligger bärlina på dem, och sedan reglar ovanpå bärlinan? Så behöver man inte göra, det går bra att ha bärlina och reglar i samma nivå, i en ram istället, och vid behov kortlingar här och där.

Rekommenderar isolering i golvet för att inte få kalldrag underifrån vår och höst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.