Nej, verkligen inte... :(

Dock kan man krasst konstatera att det är vissa husleverantörer som oftare än andra hamnar i blåsväder eller blir kritiserade av kunderna. Det kan man ju ta fasta på.

Ja, man hoppas verkligen att allt ska gå bra på den här byggresan...
 
lbg skrev:
Nej, verkligen inte... :(

Dock kan man krasst konstatera att det är vissa husleverantörer som oftare än andra hamnar i blåsväder eller blir kritiserade av kunderna. Det kan man ju ta fasta på.

Precis och du kommer aldrig kunna gardera dig helt, tyvärr. Men man kan ju kanske hålla sig ifrån tillverkarna som mest utmärker sig med detta beetende, men som sagt det kan nog krångla med alla på nå`t sätt.

 
är ju som sagt först nu som jag på allvar tar tag i detta. Vi planerar ju flytt nästa år och det är bra att förbereda sig i god tid. Märker att det är mkt att lära. Problemet är ju bara att allt tar sån tid. Att veta vilka man ska undvika etc.... Just nu kollar jag en del på totalentreprenad (vad det innebär), dessa GRUNDER (verkar jobbigt att ä-hus har krypgrund helt plötsligt, något jag aldrig tänkt på förut).... tilläggsisolering inne pga lyhördhet (hur gör man det? Det kommer väl färdigtapetserat från fabrik??) Och behövs det? Och det här med isolering o hej o hå, och värmesystem...

Sliter håret..
 
1 krypgrund e inga problem om man gör på rätt sätt inga stora åtgärder men viktiga, kan gå in på det närmare när du väl bestämt dig. ;)

2 Huset kommer inte färdigtapetserat så man kanske kunde tilläggsisolera, vi har inte gjort det, tycker det funkar bra ändå, fast tvättar man under natten så kanske man inte vill ha sovrummet mot tvättstugan...

3 Vad undrar du över isoleringen?

4 Värmesystem: Vi räknade på bergvärme m.m, men med den relativt låga kostnad som Nibe`s frånluftsvärmepumpar ger så var det aldrig aktuellt behöver va ett större hus särskilt här nere i södra Sverige. Sen kompletteras vårat hus snart av en braskamin. :)

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.