Hej!

Har tagit fram murstocken i köket och har tänkt placera hällen och köksfläkt intill den.

Nu nu undrar jag hur jag ska behandla den för att den inte ska bli fet etc? Samtidigt kan det väl möjligtvis bli varmt på själva murstocken om jag eldar i öppna spisen.

Tidigare har där suttit kakel så förskräckligt varmt kan det ju inte ha blivit.

Tacksam för råd!
 
Körde ngn produkt som inhandlades på flugger, ngt slags filmbildande bindemedel var det. Ca 200 kr flaskan. Ångrade detta senare då det aldrig blev ngt problem med fettsprut på teglet ifrån hällen. Muren blev mörkare då de ljusa tonerna försvann.
 
Behandlade min med 50-50 golvolja för betong och lacknafta. Blev en bra yta och murstocken blev bara lite mörkare. Strök 2 gånger. Att tänka på är att trots att denna blandning inte luktar så starkt i burken så luktar det ordentligt när den börjar dunsta från ytan med huvudvärk och illamående som följd. Andningsmask ger en viss placeboeffekt men tvärdrag är att rekommendera. Ett litet felsteg man kan göra här är att hitta en mask och nöjt visa upp denna först efter att sambon behandlat halva murstocken utan. Men det gick bra att göra resten själv. Sen sitter lukten i typ 3 dagar i hela huset.

Livrem och hängslen trogen så satte jag även en 6 mm härdad glasskiva precis bakom spisen. Kostade ca 1000 kr måttbeställd. Om jag lyckas så släpar jag även in en bild nedan. DSC_1064.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.