Hej

Jag undrar om det är fraktfritt ner till Ljungby i Småland eller hur det funkar!?!?

Och vad priset på Pitholm och Lövholmen är i stommerest utförande?

Tack
 
Från deras sida:

<<<<<Frakt
Huset levereras fraktfritt till byggplatsen under förutsättning att väg finns för ett 24 meters ekipage. Lastbilen är utrustad med en kran som ombesörjer lossning och montering av huset. Om framkomligheten är begränsad för långtradaren tillkommer eventuell omlastningskostnad.>>>>>>

Vilket jag tolkar som om det är fraktfritt var du än bor så länge långtradaren kommer fram. Men även om den inte gör det hela vägen så kanske inte omlastningskostnaderna är så himla höga..?
 
Plats finns det för en 24á metare vad bra att det är fraktfritt ;D

Någon som har byggt med Villa varm stomme så är jag intresserad av att höra kommentarer om hur det har funkat.

Jag är intresserad av Pitholm villan vad kan stommen kosta till den för invändigt arbete ska jag göra själv ???
 
De säljer enbart stommonterat så du får göra allt invändigt arbete själv vare sig du vill eller ej ;-)

Pitaholm vet jag ej men Kolmården gick lös på strax under en miljon.

Yxlan, Orrheden och Hagaliden gick på runt 750-830 000.Uppgift från igår.
 
Om man har en sluttande bergstomt då (lite tveksam till om ett 24m ekipage kommer upp)? Behöver man en kran då?
 
Det är inte ovanligt att det kan vara svårt att komma in på tomten med hela långtradaren. Detta behöver inte innebära några större problem.
Mer än hälften av våra husleveranser blir en omlastning aktuell.

Så länge man kan komma in med lastbilen nära husgrunden kan huset monteras med vår kranbil. När släpet inte kan köras in på tomten gör vi en omlastning. Vi lossar bilen först för att sedan flytta över husdelarna från släpet till bilen.

Ska ni bygga på en extremt kuperad tomt där inte ens lastbilen kan köra fram till grunden löses detta genom att man anlitar en mobilkran. Denna har en väsentligt större räckvidd och kan därför placeras långt från huset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.