Hur får man hem gammalt timmer utan att det blir svindyra fraktkostnader när man inte har de "rätta" kontakterna ca 15 mil enkel väg?

Vad är rimligt att ett totalpris på gammalt renoveringstimmer ska bli (både inköp och fraktkostnad alltså)?

Dessutom verkar ju inga fraktbolag vilja göra sådant heller så inte nog med att man undrar vad vettigt pris är utan också vem i allsin dar håller på med sådant. :-D


Hur gör ni andra för att få hem det?

Börjar förstå varför folk river sina gamla byggnader.

Tips mottages tacksamt. :)
 
Det första jag kom att tänka på är att kontakta en timmeråkare och höra om han går tom den sträckan du vill ha transporten.
Gör han det så kan det bli ett billigt och vettigt alternativ...
 
Vad ska man söka på för att få tag i en timmertransport dom kör för privatpersoner? Har ringt flera stycken i veckan som sagt tyvärr vi kör bara för företag. Annars har jag också tänkt att vi bor ganska bra till för en sådan då det är nära till storstan där de skulle kunna lasta något annat och sedan hem igen.

Men hitta dem!!! Hopplöst....
 
Har inget bra tips på hur du skall hitta rätt åkare.
Prova med mindre firmor, enmansåkare, kanske kan vara enklare än de stora drakarna.
 
Ja vi får leta vidare. Fattar inte hur andra gör. Jämt när jag ringt på timmer har det varit sålt eller redan hämtat och nu när vi äntligen fått tag i så får vi inte hem det. :) Samtidigt är jag väl kanske för mycket smålänning för att låta det kosta. Har fått ett timpris av en men hu.... Tänk om något händer på vägen... Hur kul är det med timpris då?? Det vågar jag bara inte chansa på. Det kan ju bli precis hur dyrt som helst. :-o
 
S
ja du får fråga om hur han räknar timmarna. du vet säkerrt hur lång tid sträckan tar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.