Hej,

Vi funderar på att bygga ett tvåplanshus, men hittar inte några sådana på er hemsida. Bygger ni tvåplanshus?

Är det ett rimligt antagande att ett enplanshus på 130 kvm och ett tvåplans på 150 kvm, allt annat lika, kostar lika mycket att bygga?

Hur lång tid räknar ni med från kontrakt till inflyttning?

Mvh Lars
 
Hej.

Visst bygger vi tvåplanshus, har ni en skiss så fixar vi resten.

Det beror mycket på bjälklagslösning, konstruktion, utseende. Jag tror att man måste räkna från fall till fall för det kan man inte generelt anta.

Vår byggtid är 6 arbetsmånader. Vi tror inte att kortbyggtid och hög kvalitet går hand i hand.
Ta bara betongplattan! Den krymper och får aldrig beläggas på de första 3 månaderna. vi har uttorkningar så att man inte bygger in fukt i huset.
Så beroende om bygglov är klart eller inte, så cirka 6-8 Månader.


MVH

Flexi Villan
Gunnar Bohlin
 
Hej!

Jag besöker forumet ca 3-7ggr per arbetsvecka, och jag märkte att ni på Flexivillan bytt namn till Roxi Stenhus.

Och då är min fråga varför?

 
Hej!

För att göra en lång historia kort så är bakgrunden följande.

Vi har varit i byggbranschen varierande år! Lars sedan början på 80 talet, hans två bröder kom in i branschen på 90 talet. Större delen av 90 talet ägnades nästan helt till småhusproduktion i olika former mestadels som inhyrda av andra husföretag. Vi såg mycket som man inte vill se som köpare av ett nytt hus, och vi hade många gånger synpunkter på vilka material och vilken kvalitetsnivå som blev valda i vissa byggnationer.

Vi fick så småningom frågan om vi kunde hjälpa en kund att konstruera och bygga ett eget hus med våra tankar och kunskaper som grund. Efter ett tag så kom den kundens bekanta och köpte ett hus, och på den vägen är det!  Med fler förfrågningar så kom också arbetsnamnet Flexi Villan till. Flexivillan har aldrig varet registrerat som varumärke eller firmaregistrerat. Efter hand som fler och fler förfrågningar inkom beslutade vi i dec -03 att göra en hemsida som vi länkade ut på bland annat Byggahus.se och fick därigenom mycket förfrågningar från övriga landet som vi inte kunde ta hand om. Hösten -04 beslutade vi att se över vilka resurser som behövdes för att även serva södra Sverige med vårt koncept. Det är väldigt dyrt att expandera så vi behöver tillföra riskkapital i företaget, varvid vi beslöt oss för att gå ut på den publika marknaden och bli börsnoterade! Under denna process som vi nu är mitt i, så ville företrädarna för noteringen att vi namnskyddade Flexivillan! Men tyvärr så finns det ett företag i Vårgårda med namnet Flexihus AB, därav godkände inte bolagsverket Flexivillan som vårt företagsnamn!  Vad att göra? En namntävling utlystes hos vänner o bekanta och resultatet som vi och bolagsverket kunde enas över var Roxi Stenhus AB.  Roxi?  Kommer ifrån engelskans Rock alltså Sten influerat av namnet flexi alltså Roxi.
Samma företag med samma kvalitetstänkande men under ett nytt namn.


                       Med vänlig hälsning
                 
                       Gunnar Bohlin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.