Hej!

Jag ska byta ut mitt laminatgolv i vardagsrummet till ikeas ekfaner "läkt" och har några frågor:

Anser ni att man bör såga 1 skiva i samma längd för varje rad hela tiden och så att säga få några kvm spill? Eller tycker ni att man använder alla "stumpar" och såga olika längder för varje rad?

Jag hade tänkt köpa en billig geringsåg http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=242101 kommer det fungera bra eller bör man använda någon annan såg, kanske rent av manuellt?

Vad är bästa sättet att såga snyggt kring utanpåliggande eluttag m.m?

Mkt tacksam för svar, svara på det ni känner för.
 
T
Står på paketen hur du ska lägga golven. När du kommer till en vägg så tar du biten som blir över och börjar med nästa skift.

En vanlig fogsvans räcker gott och väl, dra ett rakt streck med en vinkelhake och såga efter det. Den sågade kanten täcks ju av golvlisten sedan.
 
Fogsvans ? en elektrisk menar du då, ? annars måste man ju ha en polack också...:)

En sticksåg kommer man långt med, vid golvläggning..
Fast det hindrar ju inte att du köper en gersåg ändå, kan vara bra att ha i "lådan"
 
Redigerat:
T
Mäster skrev:
Fogsvans ? en elektrisk menar du då, ? annars måste man ju ha en polack också...:)

En sticksåg kommer man långt med, vid golvläggning..
Fast det hindrar ju inte att du köper en gersåg ändå, kan vara bra att ha i "lådan"
Är du rasist, eller?
 
Nej,inte alls, men jag jobbar en hel del med polacker, och det är bara att konstatera att min energi vid fogsvansen kommer inte i närheten av deras...
Jag behöver elverktyg för att orka med..
 
Redigerat:
tänk på att laminatgolvet sliter ut en klinga ganska fort och den är dyr att byta.
Några sticksågsblad kostar inte så mycket dock.
 
T
Mäster skrev:
Nej,inte alls, men jag jobbar en hel del med polacker, och det är bara att konstatera att min energi vid fogsvansen kommer inte i närheten av deras...
Jag behöver elverktyg för att orka med..
Hehe....skojade bara med dig : )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.