Jag har svårt att bestämma mig för vilken fläktkåpa jag skall välja. Jag söker erfarenheter på kvalitet, ljudstyrka, sugförmåga och utseende. Vilken ljudnivå går bra utan att som ni tycker låter för mycket, syftar på då fläkten går på lägsta hastigheten?

Mitt val står emellan:
  • AEG 8360D-m
  • Thermex Decor 993
  • Thermex Decor 960
  • Cylinda EC 60
  • Thermex Decor 940
 
Ingen direkt åsikt om detta (Vi kommer att ha toppfläkt på vimden) men kolla i Råd och Rön. De har haft tester som vi såg på och konstaterade att det blev billigare med toppfläkt än med en bra inbyggd fläkt.

Dessutom slipper vi problem med avståndet till vedspisen.
 
Vi har AEG 8360D och är nöjda med den.

Den är relativt tyst, suger bra och har trevlig belysning.
 
Så intressant att du just har AEG:S 8360. Det är den som jag är mest intresserad av. Vad har du mer att berätta om den. Jag har inte sett/hört den "live"
Vilka mått har du på kanalen till den? Kan inte se den på AEG:s hemsida. Tacksam för hjälp för vi måste snart bestämma oss för ilken kåpa vi skall ha.
 
Kolla http://www.aeg.se/files/sweden_swedish/0-999/A-8360-8390D2.pdf. Där finns all information du behöver.

Har inte mycket mer att tillägga, det är ju bara en fläkt och som det funkar den alldeles utmärkt.

Sedan så är den ju jäkligt snygg också men det vet du ju redan. Annars skulle du väl inte vara intresserad.
 
I pdf dokumentet visas inga mått på just fläktkanalen. Jag fixade det ikväll genom att skaffa en broschyr hos en försäljare. Den är bra snygg tycker jag, men vi får se. Skall vara bestämmt tills i överimorgon.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.