Hej, skall renovera en liten toalett i huset (Toalett + Handfat). Detta räknas ej som våtrum vad jag läst mig till, men kräver ändå matta på golv med uppvik. Så till mina frågor för att kunna färdigställa detta:

1. Golvet består idag av golvspån, behöver en mattläggare flytspackla denna eller sätter de mattan direkt på golvspån?
2. Dörren saknar tröskel då tanten innan hade rullator. Vilken typ av tröskel behöver jag där? Gärna länkar om tröskel krävs, så jag kan se vad jag måste leta efter
3. Vi planerar att sätt väggpanel på väggen. Sätts då denna ”över” mattans uppvik, eller hur skall man tänka där?

Jättetacksam för svar så jag vet hur jag skall tänka framåt och lägga upp momenten.
 
1. Det går att sätta matta direkt på golvspån. Dock så är det inte att rekommendera då skarvar och skruvhål kan synas genom mattan ett tag.
2. En bild på dörröppningen skulle underlätta.
3. Smaksak, men jag skulle ha satt panelen 10-20mm ner över uppviket.
 
Så här ser det ut vid dörr
Tröskel med tejpad skyddsplast, dörr, skräp; indikerar möjlig renovering eller byggarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Golv under renovering, skyddspapper, maskeringstejp, skräp och dörrar. Oavslutat arbete eller renoveringsavfall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.