Hej!

Nu ska gästtoaletten hemma ordnas! Ska köra med biltemas tätskick och vill kolla med någon som monterat detta angående tillvägagångssättet! Har reglat om golvet cc30 och fått det i våg med 22mm spånskiva över. Ska flytspackla in värmeslingor och armeringsnät. Det är sen när tätskiktet ska på jag undrar lite.

Jag fick först uppfattningen att man på en flytspacklad yta skulle göra som med betonggolv. Alltså primer F, förstärkningar i hörnen och runt rör med litofiber och i skarven vägg/golv, och sen på med hidroflex. Manchetter vått i vått naturligtvis! Eftersom det inte räknas som våtutrymme (endast toalett och handfat) så räcker det ju med golv och 10 cm upp på väggen med hidroflex.

Men jag blev sen lite osäker på om mitt golv ska hanteras som "skivmaterial" och därmed också beläggas med våtrumsfolie? Känns lite overkill på en toalett, men ska man följa anvisningarna så ska man ju! Hör gärna av dig om du vet svaret på mina frågor!

Diskussioner angående biltemas eventuella kvalitet och personliga åsikter om biltemas produkter kan diskuteras någon annanstans! Jag vill ha konkreta tips och ingen lekstuga!

Tack på förhand!

Martin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.