Jag har en eller två frågor om att sätta igen en dörr. Har nämligen två dörrar in till badrum varav den från kök vill jag sätta igen då den inte används. Dörren är överfalsad och därför måste bort helt för att det ska bli slätt. Sen tänker jag att man regler upp lite och sätter gipsskivor i dörrhålet och spacklar. (Från badrumssidan kan det vara en målad gipsskiva så länge, ska stambytas inom några år ändå).

Jag kan inte göra detta själv så hade en snickare som kollade på det. För det första vill de sätta gipsskiva för hela den väggen i köket, inte bara i dörren, är det verkligen nödvändigt? Sen behövde de vara två, och kostnaden skulle landa på 9000:- efter ROT, är inte det svindyrt? Då var inte material inäknat.
 
  • Överfalsad dörr med dörrhandtag monterad i en vägg, skador runt dörrkarmen synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit dörr i badrum med kaklade väggar och en dörrhandtagsskena.
  • Närbild på en överfalsad dörrkarm som behöver tas bort för att sätta igen en dörröppning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Var fick du tag på någon så kass snickare? Två pers för att sätta igen ett dörrhål. Skulle gissa på materialåtgång på max 500kr. Plus spackel och färg.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.