Hej kära experter.

Håller på och gör iordning våran tvättstuga till badrum+tvättstuga.

Hade hoppats att slippa flytspackla golvet men inser nu att det är lite för många ojämnheter för att det ska bli bra riktigt. Eftersom det är källare så har jag bara lagt tätskikt precis vid badkaret.

Nu till min egentliga fråga, går det att lägga flytspackel direkt på tätskicket eller blir det tokigt? Kommer lägga ett Bergo Elit golv på sedan. Kommer ha badkar med slang direkt ner i brunnen så den fukt som tätskiktet måste ta hand om är egentligen bara lite vattenstänk från ungarnas vattenlek.

Det är bara spackling för avjämning så det handlar om så lite som möjligt, ca 3-4mm skulle jag tro.
 
Flytspacklet skall vara under tätskiktet.
 
Det finns inga möjligheter att spackla över tätskikt? Hittade någon som skrev att det fanns spackel som skulle fungera över men det var gamla trådar så jag tänkte kolla vad som finns idag.

Hur ska jag då gå till väga på bästa sätta tycker ni som kan? Det jag gjort hittils är ju alltså tätskickt på vägg och golv i baddel samt kakel på väggar, golvet blir som sagt Bergo löst uppe på Spackel/betong. Blir ju svårt att lägga nytt tätskikt mot väggen om jag tar bort det gamla tänker jag.

jaja, annars får jag slipa av de ojämnheter som finns och lösa nått på det viset..
 
T
Spackla av med vanligt fix och använd en rätskiva!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.