Hejsan!

Helt grön inom vattenburen golvvärme!

Lite bakgrund, 1.5 plans hus med källare. Vattenburen golvvärme 65kvm på ovanvåningen. Resten vattenburna radiatorer. Nibe s320 luft vatten system i källaren.

ja undrar bara, mätaren som jag pekat ut i bilden. Hur ska den stå sig i jämförelse med framledningstemp till radiatorerna? I appen ser jag pannan ger 40grader men på matningen till pumpen kommer endast 30-31. Har trådlösa termostat inställda på 22grader, klarar med nöd och näppe 21 grader och fortsätter skrika efter värme. Golven känns inte varma, elementen är varma alla andra plan.

så, frågan är alltså om matningen upp till fördelarshunten (inte ut till slingorna) ska hålla samma framledning som ut till radiatorerna?
 
  • Golvvärmefördelarskåp med rör, ventiler, termostater och manometrar. Installation, teknik, uppvärmningssystem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej den visar temperaturen till/i golvvärmen efter att framledningen blandats med golvvärmen. Golvvärme jobbar med låg temperatur och det är inte säkert att man direkt känner värmen men i rummet ska det givetvis vara så varmt man ställt in.
 
J Josth skrev:
Nej den visar temperaturen till/i golvvärmen efter att framledningen blandats med golvvärmen. Golvvärme jobbar med låg temperatur och det är inte säkert att man direkt känner värmen men i rummet ska det givetvis vara så varmt man ställt in.

Okej! Jag trodde den inringade i uppdaterade bilden va den som visa temp till/i golvvärmen ?
 
  • Värmesystem med flera ventiler, manometrar och etiketterade rör. Installationshandledning synlig nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja det är gott om termometrar. Intressant förstås. Men det sitter inga på rören till pannan tyvärr.
 
J Josth skrev:
Ja det är gott om termometrar. Intressant förstås. Men det sitter inga på rören till pannan tyvärr.
vet inte om jag förstod de helt hundra men retur och matning är tagen från ett gammalt element och in i shunten. Ifall de ändrat något ?

edit: tittade på bilden samtidigt som ja läste ditt svar. Fattade nu. Tack för svar !!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.