Vi sitter som bäst och funderar på utrum och då det verkar vara ganska så stora skillnader på året-runt-rum o vår/höst så funderar vi på om det går att använda ett vår/höst-rum även under vintern.
Hur gör ni som har ett vår/höst-rum? Hur värmer ni isåfall upp erat rum? Går det att ha någon underhållsvärme så det inte fryser ifall man har växter där ute? Eller, måste man satsa på en fullgod vinterträdgård om man vill använda det mitt i vintern?
Kan tillägga att vi bor nere i Skåne så det är ju inte den allra strängaste kylan direkt. Däremot väldigt blåsigt då vi bor nära havet.

Tacksam för alla tips o förslag!

/ magnus
 
Vi har ett "höst-vår-rum" antar jag, dvs billigaste dörrarna, vinhar dock 16 mm kanal men inte hermetiskt tillslutet.

Tja vad ska man säga, med två jula infra på 1000 w fixar man lätt 10 grader ute. Nu finns det ju mycket bättre infra lösningar än så...

Samt att från maj till slutet Augusti kan man _alltid_ sitta ute och äta om man vill, regn, blåst eller mygg, rummet fixar allt. Enda tipset är att ha rejält med skjutdörrar från motsående sidor då en solig sommardag kan klart försvåra utelunchen med avseende på för hög innetemp (vi har söderläge). Efter att ha byggt tre uterum kör jag helst med skjutdörrar på alla tre sidorna från huset. Dessutom om plånkan tillåtere är 6x4 meter optimalt.
 
Missade visst svara, nej vårt rum funkar inte på vintern.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.