Hej !

Vi bor i ett s k pustshus,br lägenhet byggt 2007.Vid 2 års besiktningen så hadde vi en del anmärkningar bl a en spricka i fasaden på vår balkong. Den stora byggfirman en av Sveriges största fixade dit en kille som la på puts men nu efter ett år så har putsen som farit bort.Den låg väl mer på ytan o nu är sprickan lika framträdande. Om jag beskriver så är den på ena kortsidan på vår balkong,väggen går ut där (mittdelen på huset) uppe i det hörn som är just under där grannens betongunderdel på hans balkong går ut. Sprickan är ca 10 cm o verkar rätt djupgående dvs kanske måste du bryta loss,hacka bort puts o sen lägga på nytt. Tilläggas kan att jag tycker vår puts av skrovligare modell släpper lätt o gnuggar du lite med handen över får du färgpigment i handflatan.
Min fråga är vad som kan göras? Ska jag gå via vår brstyrelse som är rätt loj eller ska jag gå via byggföretaget direkt? Eller får man leva med det,kan det bli värre?

Medveten om att fasaden är brföreningens men de har ju redan varit på sprickan så..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.