Satte ut plintar och la marksten förra året inför denna sommarens bygge av cykelförråd. Använde plintar med justerbar stolpsko (verkade smidigt) men kanske var feltänkt. För jag verkar inte kunna skruva ner stolpskon ända ner i plinten. Eller ska jag kapa av gängstången?

Kanske skulle grävt ner de djupare?
 
  • Närbild på en justerbar stolpsko monterad i en betongplint som sticker upp ovan mark, omgiven av marksten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Plint med justerbar stolpsko på marksten, sedd från närbild. Stolpskon verkar inte vara nedskriven helt i plinten och står upp över markstensnivån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
A ajonoh skrev:
Här kanske det finns hjälp?
[länk]
Lycka till!
Åh! Tack där var ju precis steg för steg som jag sökte. Kunde ju byggaffären haft på sin webb också 😀
 
  • Gilla
ajonoh
  • Laddar…
K
Fyrkantsbrickan ska vara underst.
Översta muttern nyper du fast justerbara vinklarna med. Nedersta muttern ovanför bricka justerar du med och låser mot plintens gänga. Du bör ha några cm mellan stolpens ände och marken, annars kommer vatten studsa upp från plinten och sugas upp av ändträt när det regnar
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
K kniv skrev:
Fyrkantsbrickan ska vara underst.
Översta muttern nyper du fast justerbara vinklarna med. Nedersta muttern ovanför bricka justerar du med och låser mot plintens gänga. Du bör ha några cm mellan stolpens ände och marken, annars kommer vatten studsa upp från plinten och sugas upp av ändträt när det regnar
Kanon. Ska jag ha en bit takpapp under stolpen även med såna här stolpskor?
 
K
Ja
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.