Är det nån som vet varför Internet Explorer ibland stänger ner den sidan man är på när man samtidigt öppnar en ny ( tex klickar på en genväg som man har liggande på skrivbordet).:confused:

Detta sker helt slumpmässigt, ibland stängs sidan man är på och ibland öppnas en ny.

Mycket irriterande.:mad:

Jag ställde denna fråga på ett forum som handlar om bla IE men det var nog för lätt för dom eftersom ingen svarade.:mad:
 
Jag har aldrig märkt det fenomenet. Kan du ge något exempel på en sida där IE uppför sig så?
 
andersmc skrev:
Jag har aldrig märkt det fenomenet. Kan du ge något exempel på en sida där IE uppför sig så?

Om jag tex skriver på detta forum som jag gör nu och vill öppna upp en annan sida tex Rinkaby rör för att kolla nått art nr eller liknande så stängs denna sida ner, ibland.
Det jag har skrivit är borta och jag får börja om.

Det verkar inte ha nån betydelse om sidan är minimerad, har focus eller om man har flera sidor öppna.

IE väljer gladeligen ut en sida som den tycker passar och använder den, oftast den som man absolut inte ville stänga.



Men vissa dagar stänger vi inga sidor alls utan då går det bra att öppna 20 sidor samtdigt?!
 
Det är inget jag känner igen. Men IE är ju välkänt för att vara buggigt. En lösning på problemet är att du laddar ner Firefox och börjar använda den i stället. Då kan du öppna flera fönster och enkelt växla mellan dem.
 
Det är inget normalt för IE6 så det är nått skumt. Att byta läsare går ju runt problemet men det löser det ju inte. Har dock ingen bättre ide själv
 
Det har inte varit såhär innan, det bara började för nån månad sedan.
 
Kan det ha att göra med den inställning som gör att IE öppnar nya länkar i ursprungsfönstret och inte i nya?

Toolsmenyn > Internet Options > Advanced

Leta fram raden som börjar med Reuse windows... och ta bort bocken.
 
"Starta genvägar i redan öppna fönster" hette det tydligen på svenska OCH DET FUNGERAR :) :) :) :) Många tack!!!



Men jag har inte ändrat detta innan men dom här MS programmen lever väl sitt eget liv kan jag tro.
 
Skönt att det löste sig med en sån enkel grej! Jo, dom lever sina egna liv MS programmen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.