Vad gör snurrvredet längst upp till vänster?

Varför finns det två skjutreglage för temperaturinställning?

Två LED-indikatorer, vet någon vad som menas med respektive?
 
  • Elradiatorpanel med snurrvred och temperaturskjutreglage märkta 1-30, och två LED-indikatorer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan ev. vara en effektjustering.
Två reglage, gissar här att det kanske finns någon temp-sänkningsfunktion som från extern utrustning kan sänka tempen på element. Ex under natt/frånvaro.

Kolla typnummer på elementen. Kanske finner du någon manual på nätet.
 
Nu är det här bara en vild gissning. Men det ser ut som att du kan ställa temperaturen i två olika lägen. Det lägre innebär sparläge och det övre komfortläge.
När sparläge aktiveras är lite olika. Vissa har system där man antingen manuellt aktiverar sparläge eller när man öppnar för att vädra ut. Allt handlar om hur avancerad utrustning man har. Idag finns det ju smarta appar där man ställer allt via mobilen.
 
Inte hittat typnummer på detta. Kanske sitter dolt nånstans :)

Vårt hus har 3 olika generationer av NOBO element. De nyaste har bara ett skjutreglage, sedan har vi modeller med ett rött och ett grönt reglage. Deras funktion finns beskriven här på byggahus.

Modellen i denna tråd har jag inte hittat info kring än. Men låter rimligt att det är effekten man ställer på snurrvredet 1-10. Om det inte är någon loopande tim-timer för att växla mellan hög och låg inställning?
 
Har aldrig sett någon timer inbyggd i dessa element.
Justera lite på det högra pilreglaget och se om dioden tänds. Då borde du kunna finna ut hur du ställer in tempen på det.
 
Som jag förstått det utifrån andra modeller så är det högra skjutreglaget som gäller om man inte kopplat in någon typ av styrmodul. Försöker se om jag kan märka skillnad mellan 1-10 på snurrvredet uppe till vänster men märker ingen skillnad. Det blir då varmt så det bådar ju iaf gott! :)
 
Fel info! Snurrvredet uppe till vänster går från 1-12. Jag har inte fått högra LED-indikatorn att tändas. Den till vänster lyser rött konstant...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.