Vill flytta en El-central ca 2 m i mitt radhus från 70-talet.
Ska flyttas från en vägg som ska rivas (siporex).
Ska bytas till ny med snabbsäkringar och jordfelsbrytare.

1. Vad tror ni att detta kan kosta totalt med arbete och material?
2. Hur lång tid kan detta ta (så man kan uppskatta hur länge man blir utan ström)?
3. Någon som har en bra och seriös kontakt som kan göra detta åt mig (bor i Nacka)?

MVH //Knurre
 
Vad ni än gör så anlita aldrig en som kallar sig EL-benke från strängnäs(en man i 65 årsåldern) Han annonserar på blocket bla. Skulle anlita honom på ett av mina mindre projekt då min elektriker är långtidssjukskriven. Det var den mest oseriösa människa jag träffat. For fram och tillbaks med visor och löften som han inte kunde hålla. Så jag kollade upp honom lite och det var inget kul att höra, vilket han också "lyckades" visa samma dag som han skullle börja med sitt jobb. (Vilket resulterade i att han fick aldrig börja)

Så en stor varning för denna man!!!!!!!
 
Tack för svaren

Det är inte så lätt när man väl bestämt sig för att starta ett projekt.
"Vem ska man fråga?" "Hur får man kontakt med de som kan?" "Är dom bra och kan man lita på dom?" "Vad kommer det att kosta"

Jag ska bygga om en tvättstuga till SPA med dusch, bubbelbad och bastu. Behöver räkna på ganska mycket. El, VVS, material och hantverkare. Suck! Kallkylen blir väldigt hög men har ingen aning om den är rimlig? Mitt kalkyl slutar på 160 000 kr

Till råga på allt, när man väl har fåt tag på en VVS;are (för tre veckor sedan) så hoppar fanstyget av 3 dagar innan han ska börja jobba, Hans säger att han fick ett bättre jobb som han hellre vill ha???? Så det är bara att börja om igen..

De priser jag fått från hanterverakrna ligger på 435-540 kr/h inkl moms
ungefär lika på El och VVS, är detta rimligt eller finns det billigare?

Ps, VVS-killen som hoppade av jobbar på Rösjöns rör i Sollentuna, så ni vet vem ni inte kan lita på

Fler erfarenheter någon? Tips på VVS;are och El-killar

/Knurre
 
Hemmakatten
Din kalkyl låter rimlig. Det är inte billigt att göra badrum/spa. Vill minnas att ombyggnad av vårt lilla badrum (pga av vattenskada) gick på minst den summan. Sedan beror det naturligtvis på vad som skall göras.

Jättetråkigt med VVS-aren. Naturligtvis ger det ett mindre gott intryck att hoppa av 3 dagar innan. Hade ni skrivit avtal?

Vill ändå i sammanhanget berätta att det är just Rörsjöns Rör vi anlitar. Vi har bara goda intryck av firman. De har alltid kommit när de ska, och varit duktiga problemlösare (vi har ett antal speciallösningar). Fakturorna har varit rimliga. Mitt råd är att du försöker få tag påen VVS-firma som liggern närmre dig. Kan tänka mig att långa resor har en hämmande effekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.