Är det någon som har ett Neptun Diamant Duo och kan kolla ett diagonalmått på det, eller kan svara ändå på andra frågor?

Skulle vilja veta diagonalmåttet från innerhörnet fram till mitten på fronten..
Sen är det så att Sigro har detta på kampanj nu, och det verkar ju prisvärt, men då är karet utan värmare.
Om det nu rymmer 442 liter utan badande, hur tror ni det blir om man ska fylla det då vvb'n bara är på 200 liter?

Det blir ju inte 442 liter med en eller två som badar, men frågan är om man ändå klarar sig utan en värmare i det, och speciellt då med tanke på vvb'n vi har..


(Vet inte om det spelar nån roll men vvb är ny och sitter ihop med en Thermia Diplomat Duo 8kw.)
 
Vi har ett. Utan bubbel men måttet bör ju vara detsamma. 165 cm är avståndet på vårt.

Har en 200 liters beredare (tror den är inställd på 70-75 grader) och har inte lyckats göra slut på varmvattnet. Finns gott om vatten kvar till ett par varma duschar efter badet, om man så vill. Värmaren kan nog inte ersätta en för liten beredare. Det är den nog för klen till. Den är tänkt till att hålla temperaturen uppe om man ligger länge i badet vad jag förstår.

Enda negativa jag har att säga är att jag tycker infärstningen för fronten är lite plastig och ranglig. Vill gärna hoppa ur. Har inget annat kar att jämföra med dock så jag vet inte om det är så på alla akrylkar.
 
sandhall skrev:
Vi har ett. Utan bubbel men måttet bör ju vara detsamma. 165 cm är avståndet på vårt.

Har en 200 liters beredare (tror den är inställd på 70-75 grader) och har inte lyckats göra slut på varmvattnet. Finns gott om vatten kvar till ett par varma duschar efter badet, om man så vill. Värmaren kan nog inte ersätta en för liten beredare. Det är den nog för klen till. Den är tänkt till att hålla temperaturen uppe om man ligger länge i badet vad jag förstår.

Enda negativa jag har att säga är att jag tycker infärstningen för fronten är lite plastig och ranglig. Vill gärna hoppa ur. Har inget annat kar att jämföra med dock så jag vet inte om det är så på alla akrylkar.
Tack för svaret! Så beredaren hinner fylla upp och värma vattnet rätt snabbt igen då?
Kollade lite snabbt på din hemsida nyss, och det stod att karet var rätt kämpigt att få in, hur bred behöver ingången till badrummet vara, vi har 70cm nu...??
 
Redigerat:
En fråga till om Diamant Duo:

Går det att köra bara ena sidans ryggmassage, alltså välja vilken man vill köra på, eller båda?
 
Var uppe och mätte bredden på dörrposten och vi har som ni 70 cm. Gick med benen borttagna. Men vi har inget bubbel i vårt, som sagt. Borde dock inte bygga på höjden tycker man.

Har aldrig lyckats tömma beredaren på varmvatten så jag vet inte hur snabbt den värmer. :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.