Hej!
Jag har köpt en produkt genom en kontakt jag har.
Fakturan är på ca 90tusen men står inte i mitt namn eller adress för då hade jag inte kunnat nyttja min kontakt.
Kan jag göra avdrag för denna fakturan ändå om jag kan påvisa att jag faktiskt köpt detta till mitt hus?
90K påverkar ju vinstskatten en del.
Mvh
 
La tråden fel:surprised: moderator får gärna flytta till rätt avdelning!
 
Tråden ligger nog bättre under detta ämne.
 
Under förutsättning att du har ett kvitto, eller på annat sätta kan visa att du har betalat produkten.

Alternativt kan du dra av ändå, men då måste du ange under "övriga upplysningar" att kvitto saknas för en del av de yrkade avdragen. Så länge du är öppen med allt så skall du inte kunna drabbas av skattetillägg, men däremot finns ju alltid risken att avdraget då underkänns.

Om det enda dokument du har är en faktura utställd på någon annan, så är det inte bevis för att DU har haft denna utgift.
 
hempularen skrev:
Under förutsättning att du har ett kvitto, eller på annat sätta kan visa att du har betalat produkten.

Alternativt kan du dra av ändå, men då måste du ange under "övriga upplysningar" att kvitto saknas för en del av de yrkade avdragen. Så länge du är öppen med allt så skall du inte kunna drabbas av skattetillägg, men däremot finns ju alltid risken att avdraget då underkänns.

Om det enda dokument du har är en faktura utställd på någon annan, så är det inte bevis för att DU har haft denna utgift.
Jag kommer inte ha något annat underlag än denna faktura men det får gå! Denna affären var väldigt gynnsam ända!
Jag kan ju alltid testa som du sa och köra med öppna kort att så här är det!
Tack för input!
 
Det är ju möjligt att om du kan visa med et bankutdrag ex. att du betalat summan på fakturan att det duger som "bevis".
 
  • Gilla
MTech
  • Laddar…
Bra ide! Jag skriver ut ett kontoutdrag och sparar tillsammans med fakturan.
Går inte det så är det bara att se glad ut!:)
 
Hemmakatten
Om det är en värmepump eller vitvaror eller för någon annan fysisk sak så det ju enkelt att ta ett foto. Handlar det om utfört arbete, t.ex. schaktning så är det svårare.
 
Kort går absolut att ta och visa före och efter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.