Halloj!
Vi håller på att renovera köket hemma. så vi har köpt Ikea fördelaktig häll med inbyggd fläkt.
Nån som har erfarenhet att dra luften ut ur huset istället för att använda kolfiltret?
Vi har tänkt att dra röret i golvet och ut på framsidan av huset.

Jätte tacksam för svar!
 
Jag har gjort det dock med annat märke. Min sitter i en köksö på 120 cm och jag drog ut röret bakom skåpet och sedan ut i fasaden bakom skåpen. Sedan täckte jag detta med en täckskiva. Det blir ett fack in här på ca 35 cm där jag har 3 barstolar.

Du kan ta ner röret i skåpet men du måste du kapa i lådorna/hyllorna för att kunna göra det. Det går att dra ut det i golvet om det finns plats. Glöm inte att det ska vara 30 mm brandisolering runt röret och det får inte vara för nära brännbart material.
 
  • Gilla
Anno1854
  • Laddar…
Hejsan Huggan,

Vad bra att det går att få till!
Är ni nöjda med suget i fläkten?
Dum fråga kanske, men blir man av med kolfiltret då och det bara är nått fettfilter kvar om man drar en kanal utomhus?
Funderar på att göra samma sak men vi ska ha vår häll på köksbänken mot en yttervägg istället.
Har du några inspirationsbilder att dela med dej av kanske?

Mvh // R
 
B BazookaJoe skrev:
Hejsan Huggan,

Vad bra att det går att få till!
Är ni nöjda med suget i fläkten?
Dum fråga kanske, men blir man av med kolfiltret då och det bara är nått fettfilter kvar om man drar en kanal utomhus?
Funderar på att göra samma sak men vi ska ha vår häll på köksbänken mot en yttervägg istället.
Har du några inspirationsbilder att dela med dej av kanske?

Mvh // R
Suget är jättebra, sällan använder jag högre än 5 av 9.

Ja du slipper kolfiltret och sen är det ett enklare galler över hålet samt ett fettfilter nere i hålet. Mycket enklare att rengöra, bara locka ur och sätta in i maskinen. inte mycket att rengöra utanför, lätt avtorkat med disktrasa.

Problem med att ladda upp bilder här men vi skam den som ger sig.
 
  • Kök med svarta skåp, mönstrad tapet, köksö och inbyggda vitvaror, diskuterar ventilationseffektivitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BazookaJoe
  • Laddar…
Närbild.
 
  • Närbild av en modern induktionshäll med integrerad köksfläkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BazookaJoe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.