Hade ni accepterat att dom bara la på armeringsjärn på det gammal och spackla över det? Blir en ganska så hög nivåskillnad.
 
  • Nivåskillnad på betonggolv vid en dörröppning med äldre armeringsjärn exponerat nära golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Armeringsjärn lagt ovanpå gammalt golv med synlig höjdskillnad vid tröskel och stående rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
*
 
det verkar vara en ganska så normal lösning nuförtiden. besökte en bekant utanför stockholm nyligen och det var väl nån sån där typisk 50tals trevåningslänga som såg ganska så renoverad ut och antagligen stambytt. När jag klev in på toaletten så höll jag på att stå på öronen för golvet på toan var säkert en decimeter högre än hallgolvet. Kanske 1,5dm till och med. Kändes mycket märkligt att stå därinne med handtaget på dörren en bra bit ner och taket väldigt nära huvudet. Antagligen en eftergift åt nå rördragningar men jag skulle aldrig acceptera nåt sånt i en egen fastighet iallafall.
 
BirgitS
Om det är meningen att badrummet ska uppfylla tillgänglighetskraven (eftersom resten av det våningsplanet gör det) så går det inte att ha en hög tröskel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.