Hej,

Jag undrar vad bästa möjliga sätt att fräsha upp träplattorna på min balkong är. Det ska gå att göra utan att ta bort de och med så lite arbete som möjligt samt att det ska inte behöva göras mer än ett par gång per sommar. Jag vill verkligen inte måla om allt och slita röven av mig för att behöva göra det en vecka senare igen. Sedan vill jag även att träet ser levande ut och inte MDF.

Solen ligger på nästan hela dagen så det slits ut snabbt. Jag har bytt plattorna en gång redan och även oljat in de flera gånger men det håller kanske en eller två dagar innan träet ser tråkigt ut igen. Se bifogat.

Jag har ingen aning var jag ska lägga tråden så jag slänger in den under övrigt. Finns det en moderator som är aktiv här så är'e bara att flytta till rätta.

Ja slänger in detta efter att ha skapat tråden. Jag kom på att det kan vara bra och nämna att träoljan som jag lade på var förra sommaren och inte detta år. Den gjorde typ 1% skillnad trots flera lager och försvann så snabbt att det inte var värt allt arbete. Det är nog helt borta nu så att måla på det är nog helt säkert.

Tackar på förhand!
 
  • Balkong med träplattor i olika nyanser av grått och brun, tecken på väderpåverkan och slitage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.