Hej forumet!

Har ett innertak i badrummet på min lägenhet som sattes upp av föregående ägare som börjat bli lite ofräscht med åren. Det är kvadratiska plattor som hänger i en metallställning. Går dessa att bara måla över med vit våtrumsfärg eller går det att köpa nya plattor för en inte allt för stor peng?


// Adam
 
  • Vägg med små fläckar och en horisontell skarv eller list.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitt innertak med infällda spotlights och synliga kakelplattor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som vanligt ”undertak” som snickarna brukar säga. Aldrig sett de i badrum, har aldrig målat sådant jobbet
 
T
Har inte heller sett undertak i ett badrum men det finns ju att köpa men tydligen verkar det minsta paketet innehålla 11,5 kvm och så stort är nog inte ditt badrum. Men det går säkert att måla dessa men då hade jag nog tagit ner plattorna och målat dom var för sig och sedan satt upp dom igen så man inte kladdar ner ramen dom hänger i.
 
T tank77 skrev:
Har inte heller sett undertak i ett badrum men det finns ju att köpa men tydligen verkar det minsta paketet innehålla 11,5 kvm och så stort är nog inte ditt badrum. Men det går säkert att måla dessa men då hade jag nog tagit ner plattorna och målat dom var för sig och sedan satt upp dom igen så man inte kladdar ner ramen dom hänger i.
Klassiskt Kant-A undertak. Går att måla. Då kommer bärverket däremot se trist ut. Går att måla det med.
 
  • Gilla
Iceinbeard
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.