Jag är på jakt efter att köpa ett fräsbord till min OF1010 och skulle vilja ha tips på bra fräsbord. Har tittat lite på festools egna bord men undrar om det är motiverat med tanke på priset att köpa ett. Hur står sig billigare bord mot det? Någon som har erfarenheter? Andra rekomendationer?
Jag är inte så intresserad av att göra ett eget bord utan vill ha ett färdigt bord.
 
köpte denna själv, klart nöjd (dock privatimport från england med en dewalt 625 till i ett kit)

har en 621 för frihandsfräsning... första handöverfräsen var nån grön bosch som lät som ett reaplan och sprutade spån och damm överallt... (men den sålde mig för hur användbar handöverfräsen är)

CRTMK2 TABLE
trend%5Ccrt-mk2-euro.jpg
 
TiGGrE skrev:
köpte denna själv, klart nöjd (dock privatimport från england med en dewalt 625 till i ett kit)

har en 621 för frihandsfräsning... första handöverfräsen var nån grön bosch som lät som ett reaplan och sprutade spån och damm överallt... (men den sålde mig för hur användbar handöverfräsen är)

CRTMK2 TABLE
[bild]

jag har en från clasohlson ca 500kr som liknar ditt ..det funkar fint till min festool 1010
 
faktiskt, 1000ggr mer prisvärt än att köpa ett trend i sverige då de ska ha äckligt betalt

är mittendelen helgjuten aluminium?

309150_X_2006-07-04_143121_565.jpg
 
såg ut som det :)

skruvar man fast benen i en skiva så blir den nog stadig osså :)
 
Skriv inte så mycket negativt om festool's CMS bord + fräsmodul bara, för jag har en liggande på posten för avhämtning som jag hoppas mycket på... :'(
 
Vad går ett sånt paket lös på?
 
gds4me skrev:
Vad går ett sånt paket lös på?
För den modulen till min 1010'a + bordet så fick jag betala 8000:- inklusive... (rabatterat)
 
Är det inkl det tomma bordet med benen på?
 
Jaa, det är det.
 
Jag köpte ett lika som tigre har på bild för 277 kronor. Den är ok tills jag byggt mitt eget. Har tryckt igenom en låång planka, fast då hade jag extra stöd, men bra resultat. De problem jag har är att jag har en klen överhandsfräs, för tyngre jobb, men det går ju att fixa.
 
skyten var köpte du det? Jag skulle också behöva nåt billigt temporärt.
 
Hos Harald Nyborg, han har en för 1600:- oxå med inbyggd fräs, men den är inte ett dugg bättre, snarare sämre då fräsmotorn är klen. Mycket bord för 277 kr inkl moms.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.