Som rubriken lyder. Jag är i färd med att byta fönster och vill då ha en krönlist ovan fönstret på utsidan. Jag har en överhandsfräs från bosch och en låda med ett 30tal frässtål. Förstår att det är ju bara att testa sig fram. Men är det någon här på forumet som fräst sin egen krönlist och kan ge inspiration på bild hur det ser ut hos er?
 
D
Detaljbild av vit garderobstopp med fräst bräda och dekorativ hålkälslist nära taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den gjorde jag med en fräst bräda i överkant o hålkälslist under, efter en hel del bråk med sambon. Ville ha garderoberna upp till tak, men blev så istället. Gjort tvärtom med taklisterna.
Hörn av ett rum med detaljerad taklistning och tapet med blommönster, där taklisten inte sträcker sig till taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lundensaren och 2 till
  • Laddar…
D Drburr skrev:
[bild]
Den gjorde jag med en fräst bräda i överkant o hålkälslist under, efter en hel del bråk med sambon. Ville ha garderoberna upp till tak, men blev så istället. Gjort tvärtom med taklisterna.
[bild]
Mycket fint! Har precis funderat på om man inte skulle bygga ihop en list med just hålkäl och en fräst bräda. Den över biten över garderoben är det en liggande bräda som är fräst i kanten då?
 
D
Jepp, exakt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.