Hej!

Skall lägga klinker i tvättstugan men golvet är målat med någon 2-komp färg som ligger som en emalj över hela golvet!
Problemet är att den släpper och lägger jag klinker ovanpå färgen så kommer ju även den att släppa med tiden!
Jag tar tacksamt emot tips! Spontant så funderar jag på att "fräsa av" hela golvet och undrar vilka verktyg som finns till buds utan att det hela blir ett mardrömsprojekt! Fräste av golvet runt golvbrunnen med en betongkapskiva och vinkelslip inför gjutning men det tar alldeles för lång tid för ett helt golv & jag har nog aldrig sett något damma så förb.....

Mvh Pelle
 
Hej!

Hade också ett målat tvättstugegolv med färgsläpp där jag skulle lägga klinkers.
Vet inte om det var 2-komp färg men vi hyrde en slipmaskin med en diamatslipskiva en maskin med en elmotor som driver en skiva av diameter ca 40cm och sedan ett hantag ut från det hela. ca 20 m2 tvättstuga tog ca4-5 h att slipa av. Hör med närmaste hyresfirma (kalaset kostade bara några hundralappar) jag hyrde hos cramo och de var myckat lätta att ha att göra med ring och förklara ditt problem så kan de oftast hjälpa dig.

Angående damning så kan jag rekomdera en luftrenare (lyckades få låna en av min far) men sådana finns att hyra grymt effektiva rekomenderas varmt.

/Johan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.