Hej!

Någon som har tips på en skapligt robust men inte svindyr fotströmbrytare som klara minst 5A? De jag hittar på de vanliga ställena är specade till max 2A.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Conrad 139kr, momentan för inomhusbruk 10A.
Tack! Helt klart ett alternativ. Visst fungerar denna så att ett tramp på, nästa tramp av och så vidare. Alltså, visst behöver man inte hålla nere pedalen för att den ska vara på?

Synd bara att frakten är nästan lika dyr som brytaren... 😢
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tack! Helt klart ett alternativ. Visst fungerar denna så att ett tramp på, nästa tramp av och så vidare. Alltså, visst behöver man inte hålla nere pedalen för att den ska vara på?

Synd bara att frakten är nästan lika dyr som brytaren... 😢
Nä, jag tolkar momentan som att den inte stannar i läget när du släpper trycket.
Den ser ut att ha både NC och NO, så man kan välja att bryta eller sluta så länge man trampar.

/Höghus
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Vad ska manövreras.
En handöverfräs (överhand(s)fräs 😀) med trasig brytare där reservdelar inte verkar gå att få tag i men som i övrigt fungerar utmärkt.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tack! Helt klart ett alternativ. Visst fungerar denna så att ett tramp på, nästa tramp av och så vidare. Alltså, visst behöver man inte hålla nere pedalen för att den ska vara på?

Synd bara att frakten är nästan lika dyr som brytaren... 😢
Men har den samma kundsupport som den jag länkade från Hyuduo?
Bild från varumärket Hyuduo visar text om deras industriella produkter och försörjningskedja med verktyg och maskindelar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
David__11 och 3 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
jag tolkar momentan som att den inte stannar i läget när du släpper trycket
Du har nog tyvärr rätt. Jag fastnade på ordet växlare i "Fotbrytare 250 V/AC 10 A 1 pedal 1 växlare FS-01 1 st."
 
Ser väl perfekt ut.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad tror ni om denna?

[länk]

[bild]
Brennenstuhl är väl ok? Tror den blir bra.
Jag blir förvånad varje gång när jag letar efter något på Amazon. Det är helt otroligt vilket utbud de har....
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Brennenstuhl är väl ok? Tror den blir bra.
Beställd. De förväntar sig att leverera imorgon! 😮 Kan nog leva med om det skulle ta någon dag till... 125:- känns helt OK.
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
De förväntar sig att leverera imorgon!
Och nu ska den finnas att hämta på "macken"/bringombudet. Rätt imponerande ändå!
 
  • Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Ser väl perfekt ut.
Ja den verkar väldigt seriös och känns väldigt prisvärd. Hörs ett distinkt klick från ett relä när den manövreras. Knappen lyser blått när uttaget är spänningssatt. Kabeln ca 1,5 m precis som utlovat. Har givetvis inte hunnit långtidstesta den än men har ingen anledning att tro annat än att den ska tåla specificerad ström/effekt.

Eco-Line Comfort Switch från brennenstuhl med anslutningskabel på cirka 1,5 meter och en rund knapp med grått och svart, placerad på en beige bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild på baksidan av ett vitt vägguttag från märket Brennenstuhl, märkt med EL CSA 1, specifikationer 230V, 16A, 3500W och diverse certifieringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rund strömbrytare med en blått lysande knapp och en svart på/av-symbol i mitten, monterad på en beige yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit cirkulär strömbrytare med en på/av-symbol i mitten och en ansluten kabel på ovansidan, placerad mot en gul bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.