Sålde in idén om att renovera 6-åriga sonens rum med löfte om att han skulle få välja en fototapet när det var klart.

Han vill ha ett modernt stridsplan med missiler och explosioner som motiv.

Jag har kollat photowall.se men inte hittat något där som helt faller honom i

smaken. Jag hittar ingen annan riktigt bra sida för fototapeter men tänker att det måste ju finnas flera i Europa som man kan beställa från på nätet.

Är det någon som har tips att dela med sig av?

Vet man kan få utskrivet egna bilder men har ingen sådan licensfri bild i hd-fornat.
 
  • Gilla
VidarH
  • Laddar…
För privat bruk behöver väl bilden inte vara licensfri, eller?
 
Vet ärligt talat inte hur det bedöms. Men den skulle ändå ingå i en kommersiell process så jag är tveksam.
 
C
S S_B_O skrev:
Han vill ha ett modernt stridsplan med missiler och explosioner som motiv.
Kanske finns en anledning till att det är klent med tapeter med vapenmotiv? :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
tommib
F14 kan väl knappast räknas som ett modernt plan, det är från 70-talet

Om ungen vill ha en tapet med ett stridsflygplan så beställ det. En tavla kanske vore bättre dock. Jag tror inte att det är något problem med licens för en enstaka tapet. Prova så får du se. Annars är ett tips att alla foton tagna av amerikanska federala myndigheter är public domain.
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
Om man inte måste ha med stridssituationer så finns det ju ganska mycket. Tex med Gripen E.
 
tommib
Det finns en del häftiga bilder på Hercules när den släpper facklor, de bildar ett rätt speciellt mönster som kallas Angel wings
 
S S_B_O skrev:
Sålde in idén om att renovera 6-åriga sonens rum med löfte om att han skulle få välja en fototapet när det var klart.

Han vill ha ett modernt stridsplan med missiler och explosioner som motiv.

Jag har kollat photowall.se men inte hittat något där som helt faller honom i

smaken. Jag hittar ingen annan riktigt bra sida för fototapeter men tänker att det måste ju finnas flera i Europa som man kan beställa från på nätet.

Är det någon som har tips att dela med sig av?

Vet man kan få utskrivet egna bilder men har ingen sådan licensfri bild i hd-fornat.
Blev nyfiken och googlade, kolla på https://www.familjetapeter.se/fototapet-flygplan. Ingen aning om det finns F-14, men mycket flygmotiv att välja på. Jag har aldrig handlat från sidan själv, så vet inte mer om den.
 
Bra tips, den sidan hade jag missat! Tack
 
Ett alternativ om det blir svårt att hitta "rätt" är ju att ta en lämplig himmelstapet och sedan få ett flygplan utskrivet som man sätter på en formsågad skiva vilket gör att det blir lite mer 3-D med lite god vilja?
Vill du få lite pluspoäng så gör du en nästintill osynlig siluett-profil som du sätter i taket med en svag belysning som bara syns på natten, helst även rött från motorerna. Kom ihåg att inte berätta om den innan. ;)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
De blev till sist en tapet. Tur det dröjde för intresset gick tillbaks till dinosaurier igen. Tapeten är från www.tapet.com.

Ett rum med dinosaurietapet, stege, fönster och modellflygplan på toppen. Renovering eller dekoration pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo och 5 till
  • Laddar…
S S_B_O skrev:
De blev till sist en tapet. Tur det dröjde för intresset gick tillbaks till dinosaurier igen. Tapeten är från www.tapet.com.

[bild]
Toppenpappa säger jag!

/Höghus
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
Tomcaten fick hänga kvar i alla fall :)
 
  • Gilla
S_B_O
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.