Fler husbyggare i media, denna gång i SVT:s Uppdrag Granskning ikväll kl. 20.00. Forummedlemmen "Kantarellen3" alias Robban och Ingela, medverkar i programmet då deras husbygge har blivit en mardröm - där ingen vill ta på sig skulden.
Det här aktualsierar än mer vikten av att låta en jurist granska avtalet innan du skriver på och gör ditt livs största affär. Och det låter även som att statsmakterna behöver se över lagen om byggfelsförsärking. Jag sitter i alla fall bänkad vid TV:n ikväll kl. 20.00.


Du kan läsa blogginlägget här: Forummedlemmar på TV ikväll kl. 20.00
 
G
Jag har också mutat in TV:n då
 
G
Det som är synd är att det inte framkom att det var en Entreprenad ifrån Kumla som har bygg Ingela och Robbans hus.
Märkte att en del sett programmet igår kväll och för det diskuteradea på tåget ifrån Kumla till Örebro imorse. Men jag vet att husbyggaren är ifrån Kumla.
Stå på Er Ingela och Robban och ge Er inte. Vad Stadsrådet sa under programmet så ska ju försäkringen falla ut och åtgärda felen och sedan ska ju Försäkringsbolaget driva mot Husbyggaren/Entreprenaden isället. De ska ju inte privatpersonen behöva göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.