Hej
Jag skriv för ett par månader sedan i detta forum om hur jag blev lurad av Danska Huscompaniet. Nu är ärendet avslutat och jag tänkte informera de som följt mina inlägg när det gäller att göra affärer med Huscompaniet.
Efter lång diskussioner och bråk ville Huscompaniet ta 35000:- av de 100000:- kronor som jag hade betalat in till dem för en Geoteknisk undersökning. Dem menade på att förberedda en fasadritning skulle kosta dem 35000:- medan hos alla husleverantörer som jag pratat med är detta något som brukar ingå i säljuppdraget. Tillslut gick jag med att betala 15000:- till dem bara för att slippa att ha med huscompaniet att göra.
Jag kan bara skaka på huvudet och vill absolut varna för Huscompaniets sätt att korva till sig pengar. Som köpare är du intressant så länge du har pengarna i handen. Den dag du betalat ser du inte röken av dem.

Nu har jag en annan husleverantör som jag måste beundra så länge. Jag måste ge beröm till Provinshus och deras personal som verkligen agerat professionellt.
Nu har vi lämnat in bygglovsanmälan till kommunen och så småningom blir det ett provinshus på min tomt i Bunkeflostrand.

Tummen upp för Provinshus (y)och verkligen ner för Huscompaniet :thumbdown:.
 
Jag antar att du sökt referenser ex. här i forumet på din nya leverantör?
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Grattis till dig! Nu ska du bara förbi Malmö kommun och för oss har de visat sig vara värre än järnridån. Håller inte avtal och ger felaktiga uppgifter som de sen ändrar sig om trots att det står i mötesanteckningar...
Vi ses väl efter sommaren då ;) gjuter plattan på fredag...
 
  • Gilla
Del
  • Laddar…
Vad roligt! Det låter tråkigt med Malmö kommun. Hoppas att de agerar professionellt nu för en gång skull. Vi ses.Lycka till med bygget nu.
 
B
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.