J
Nu börjar kylan smyga sig tillbaka, eller smyga och smyga den kom med besked direkt tycker jag. Men jag tror och hoppas på att vi kommer att få några fler varma veckor här smart.

Men till min fråga, grillar ni även på höst och vinter? Hur gör ni då?

Och vad lägger ni helst på grillen? Vad för tillbehör har ni till köttet? Såser?

Lägg gärna upp någon härlig grillbild!

Fortsätt grilla!
 
Klart man grillar årent runt!
 
Grillar nog nästan hela året men när det börjar bli många minusgrader grillar jag inte gärna så länge. Imorgon ska det bli kyckling på grillen. Med lite tur så lyckas jag bygga min utegrill nästa år.
 
Grillar året runt.
 
S
dock hellre med ved när det kryper under tio grader
 
Julskinkan hamnar på Webern i år igen :)
 
Här grillas det året runt.
 
Året runt, gärna low'n slow
Weber 67:an står ute hela tiden och är det snö skottar jag en gång fram till den.
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Sen vi skaffade gasolgrill så grillar vi året runt. Med kolgrill tyckte jag det var för mycket bök med att tömma aska på vintern.
 
Mikael_L
Fortsätter att grilla vintern genom, men helt klart med lite lägre frekvens.

Det är inte alls samma nöje att sitta med grilltången i ena näven och kall öl i andra och filosofera över livet, då det är minusgrader. :)
 
Det är den stora nyttan med carport!
 
Den här tråden fick mig att tänka på ett foto vi har av farsgubben när han står ute vid grillen i full vinterklädsel mitt i en snöstorm. Fotot är taget genom fönstret kan tilläggas.
 
Mikael_L
Jag har grillat i ungefär -25° åtminstone en gång.

Man blir lite fumlig med tjocka vantar på händerna ... Men myggen och flugorna är dock ett mindre problem.
 
Krilleman
Jag grillar hela året. Jag brukar stoltsera med att jag vinner både första och sista plats i "grillkalendern"

Alltid grillat på nyårsafton och 1:a Januari!
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Korvgubbe
Det blir några enstaka gånger under vintern, men det känns mest jobbigt att hålla på i trädgården åtminstone. Skidturer i skogen är något annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.