Jag skulle flytspackla i vår källare idag och tyvärr hade jag räknat ganska grovt fel i hur mycket flytspackel som skulle gå åt. Jobbigt värre, speciellt när man gör det på en söndag.

Nu undrar jag om det är något jag behöver tänka på när jag ska fortsätta när jag har köpt mer flytspackel? Kommer det gå att lägga ett tunt lager i ”skarven” mellan det gamla och nya? Använder hey’di betongflyt som ska gå lägga i 1,5mm som minst

Halvfärdigt flytspacklingsarbete i källare med ofullständig grå betongyta och synlig, gammal kakelplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J
Lite primer på där det blir en skarv så biter det nya bra , tänk bara på att fukta det gamla annars brinner det fort när vattnet sugs upp där det är som tunnast , blir det en kant upp så kan du skära av med en bred spackel innan det brunnit till ordentligt
är då lite mjukt , blir det en grop , lite spackel med primer före så går det
 
  • Gilla
Christian Ek
  • Laddar…
Ok så primer på gamla flytningen och sedan fukta den innan jag börjar flyta resten?
 
Ja, primer i skarven är ett måste. Vad ska du göra med golvet sen? Ytbehandling?
 
  • Gilla
jojo123
  • Laddar…
Hade tänkt lägga klinkers efteråt
 
I värsta fall kan du behöva lägga en finspackling över hela ytan om du ska ha det helt plant.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.