Finns formplywood eller motsvarande vattenfast kvalitet i tunnare än 12mm?
Avsikten är att använda detta till kaninbursbyggen (utomhusburar) men det behöver inte vara så tjockt som 12mm. Det blir alldeles för tungt och dyrt, hälften vore nog.

Finns det någon träskiva som håller utomhus lika bra som formplywood fast då i tunnare kvalité? 5-6mm hade varit helt lagom.
 
Tiofingers-Perra skrev:
Jag brukar handla av de här : [länk]. De har det mesta inom skivmaterial.
Vet du om man köpa några få skivor från dem som privatperson?
 
Vet ej, jag handlar som firma. Ring o kolla med dem! De brukar vara trevliga att ha att göra med!
 
Jag har inget tips på plywood men ett alternativt förslag som kanske kan vara till nytta;
Till icke-bärade delar som t.ex. taket kan jag rekommendera oljehärdad board (oljehärdad masonite). Jag har själv använt sådant till tak och väggar till ett litet "katthus" som stått ute ett par år nu. Visserligen står det delvis i skydd av takutsprånget men ser fortfarande i stort sett opåverkat ut.

Min konstruktion är träramar med frigolit emellan som jag sedan klätt med oljehärdad board. Boarden limmade jag på frigoliten och ramarna med vanligt vitlim (för utomhusbruk). Fördelen med boarden är att den är både billig och väderbeständig Impregneringen är tallolja så den bör vara ofarlig.

Exempelvis:
http://www.byggmax.com/se-sv/byggva...nepanel/board-mdf-panel/1007/oljehardad-board
 
Jag köpte tunn formplywood på Bauhaus för flera år sedan. 6 mm tror jag den var.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.