B
Har en springa upp mot taket på ett ställe och jag undrar om det skulle funka att använda fogskum där? Läste lite i forumet att fogskum kan dra åt sig vatten etc och inte alltid rekommenderas.

Del av fönster med gammal vit färg, silverfärgade gångjärn och skumisolering. Slitage syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det inte redan lite fogskum där? Fogskum är till för att hålla fönster på plats och alltså vara utsatt för utomhusluft. Den springan lär inte fungera på annat sätt. Men det kanske blir snyggare att använda latexfog.
 
B
A Avemo skrev:
Är det inte redan lite fogskum där? Fogskum är till för att hålla fönster på plats och alltså vara utsatt för utomhusluft. Den springan lär inte fungera på annat sätt. Men det kanske blir snyggare att använda latexfog.
Mjo det är lite grann där för jag tog en gammal burk först men den hade torkat. Sen googlade jag lite innan jag tänkte köpa mer och därav denna tråden. Men då borde det inte vara några problem då. (y)

Man kan kanske använda fogskum i mitten och sedan avsluta med en fog för att få det snyggare?
 
Redigerat:
Jo det går bra, fogskum ska inte utsättas för solljus så man ska täcka det med något som tål det
 
  • Gilla
Pescietoro och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.