Hej,
Har stött på ett väldigt irriterande problem. Håller på och fogar badrummet men får inte till fogarna - antigen blir de urgröpta (kanterna rasar liksom) eller blir för tjocka på vissa ställen vilket har gett mycket ojämnt resultat.
Har fogat förut utan större problem, har rätta verktyg och tvättar svampen ofta, trycker inte på osv. Det är vit fog och jag försöker tvätta av ganska fort iom att den stelnar väldigt snabbt, vilket jag själv mistänker är en del av problemet. Enligt blandningsanvisningen på påsarna så ska en blanding räcka i 2 timmar men det håller inte mer än 30 min innan det är oanvändbart. (casco Dekal, vit).
Nu kan jag inte göra mycket mer åt det egentligen men jag har en vägg till och hela den kommer att synas så rädda vad man kan känns det som nu.
 
T
Först och främst gäller det att rätt konsistens, fast det står ju på bruksanvisningen. Sedan är det bättre om du tar mer fog och drar på än för lite, överskottet tvättar du av med svampen, bara att massera tills fogen är fin och jämn.

Det bästa är om du har en fogsvamp med handtag.
 
Håller den sig bara smidig i 30minuter mot utlovade 2timmar så kan det nog vara så att du blandat den för tjock.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.