Hej på er!

Jag placerade just ut en Billy och störde mig omedelbart på området mellan bokhyllan och sockeln. Kan man foga detta på enklaste vis med t.ex. latexfog eller behöver man i så fall fylla med något innan? Även andra tips är välkomna!

PS. Är inte speciellt händig :)
 
  • Mellanrum mellan grå Billy bokhylla och vit sockellist vid ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Latex är olämpligt, men det går att foga med valfri MS-polymer så slipper du måla. Storleksmässigt är det gränsfall för bottningslist.
 
  • Gilla
carolus_erectus
  • Laddar…
Helt ärligt så tror jag att oavsett vad man gör så kommer det se betydligt sämre ut än vad det gör nu. Det hade varit en grej om det var en platsbyggd garderob eller dylikt, men en byrå som man flyttar några gånger om året känns överkurs.
För att få det snyggt skulle man nästan behöva klä hela sidan med bättre passform mot både list och vägg.
 
  • Gilla
Joak och 2 till
  • Laddar…
Det kan bli värre!
Kanske lite off topic, men vi har väggpanel utan några sockellister längst nere.
Och bokhyllor och skåp, som man köper har ofta urtag för en golvsockel.
Så häromdagen var det en mus, som en av katterna tagit in, som jag till slut såg gömde sig bakom/under en bokhylla med just ett sådant urtag.
Jag blockerade urtagen, och byggde sedan upp skärmar för att begränsa musens flyktväg ut i huset.
Drog sedan ut bokhyllan och såg musen som gömde sig och försökte fly.
Men inte nog med det: Där under hyllan låg ytterligare en mus, död och lite gnagd och äten på.

Så nu blir det till att stänga igen alla dessa urtag i hyllor och skåp, så möss inte kan springa in och gömma sig där kattorna inte kommer åt dem.
 
Tack för era svar! Jag ska låta det bero ett tag och se om jag stör mig fortsatt: i sånt fall kanske jag ger mig på en fogning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.