Håller att på bygga ett lååångt skrivbord som ska löpa längs en hel vägg (356 cm).
Har tänkt mig vitfolierat hyllplan från Byggmax: http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-09060.aspx.

Då längden på dessa bara är 2440 mm så kommer jag att behöva foga samman kortändarna.

Har ni några förslag på hur man får en snygg fog?

Har funderingar kring plugg, lamellkex, lim. Spackla/måla skåran på ovansidan som bildas? Fräsa ett djupare spår på ovansidan och spackla/måla? Någon som gjort det? Även förslag på andra byggmaterial i samma prisklass mottages tacksamt.

Givetvis finns det mer lättfogade byggmaterial såsom stavlimmat etc men då drar det iväg lite i pris.
 
Hejsan!

Jag satte nya liknande hyllplan i förrådet och pluggade ihop dessa med bra resultat - dock inga 600mm djupa, utan 400mm...
Är själv enormt petig med slutresultaten på mina (och andras) jobb och jag blev nöjd.
Skarven syns givetvis lite, men vill du kan du antingen limma eller dra en tunn stäng latex innan du pressar ihop skivorna.

Men - tänk på att den bara är 18mm tjock - skrivbord är väl oftast tjockare?
Du fär nog tvungen att ha en regel eller liknande under, för att styva upp det hela.

Annars - kolla blocket eller liknande sajter efter bänkskiva i lagom längd? Brukar komma in sådana där då och då...

mvh
Daniel
 
Fixade ihop det snygg med kex och lim. Ska fylla i skarven med lite färg så blir det bra.
Misstänkte att någon skulle kommentera styvheten i laminatskivor. Har först en skiva på konsoller ordentligt förankrade i väggen. På den skivan ligger 80 mm "mellanväggar" och en laminatskiva uppe på det. På så vis kan man ha papper och grejer i fack mellan skivorna. Och styvt blir det!

Tack för tipsen!
 
Hehe... Misstänkte att det skulle monteras på täta konsoller eller liknande, men det skadar aldrig att vara extra tydlig. :p

Det där med facken lät smart! d^_^b
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.