jag håller på att sätta upp skjutfönster på uteplatsen.
det blir mellanrum på några mm mellan aluminiumramen och träregeln.

fönstret sitter på ena sidan en bit indraget och på andra sidan jämns med regeln.

kan man foga mellan fönstret och regeln på utsidan innan jag sätter salningen, eller blir det fuktproblem?

det är svårt att få dit vindpapp så om jag inte fogar så blir det inte vindtätt.

eller finns det annat sätt att täta vindtätt men så att det släpper igenom fukt?

några bilder
först kortsidan helbild på fönster
IMAG1009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nedan kan man se att det är en springa mellan fönstret och regeln. jag kommer sätta en salning mot regel/fönster, mellan regel och låset men den kommer inte göra det tätt.

IMAG1025.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nedan en bild på långsidan där blir det salning vi varje fönster på vardera sidan stolpen -
IMAG1027.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

nedan closup på det fönstret
IMAG1026.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ingen som har kunskap om detta?


kan man foga mellan fönstret och regeln på utsidan innan jag sätter salningen, eller blir det fuktproblem?

det är svårt att få dit vindpapp så om jag inte fogar så blir det inte vindtätt.

eller finns det annat sätt att täta vindtätt men så att det släpper igenom fukt?
 
Om du bara fogar på utsidan så blir det ingen "fuktfälla".
 
ok jag har för mig att man på ytterdörrar ska foga på insidan och på utsidan springan ska man inte ha fog så att fukt försvinner

i mitt fall blir det tvärtom.

men det är ju ett uterum utan uppvärmning så det kanske är ok som du skriver om jag bara fogar på utsidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.